23 Aralık 2016 Cuma

Sonu Şaşırtan Filmler Listem

Bugün makyaj ve kozmetikten apayrı bir konu ile karşınızdayım. Ben sonu şaşırtan filmler listelerine bayılırım. Sonunda beni şok eden filmlerin her zaman bende farklı bir yeri olmuştur. Bu tip filmlerin insanı çok cezbettiğini düşünüyorum. Çeşitli sitelerde de böyle film listeleri var fakat ben bazılarında şaşırmamıştım, bazılarında ise çok sıkılmıştım. Aşağıda gösterdiklerim ise benim favorilerim. Beni gerçekten şaşırtan ve ters köşe yapan filmler.

Bu filmlerin kaç dakika olduğunu, kimlerin oynadığını veya kaç ödül aldığını bu yazıda görmeyeceksiniz. Çünkü bu bir bilgilendirme yazısından çok tavsiye yazısıdır :)

1-) The Skin I Live In (İçinde Yaşadığım Deri)


İlk filmimiz bu listedeki en favori filmim. Herkesin izlemesini istediğim ve herkesin şaşıracağına inandığım bir film. Yalnız filmin özetini okumamanızı tavsiye ediyorum çünkü film hakkındaki her cümle aslında spoiler niteliğinde. Yani filmi direkt olarak anlayabileceğiniz düzeyde cümleler kullanılmış. Film kısaca bir adamın tecavüze uğrayan kızının tecavüzcüsünden aldığı intikamı anlatıyor.

Ama ne intikam! Öyle işkence sahneleri falan beklemeyin. Resmen drama kaçan bir hikaye bu. Fakat asla sıkıcı değil. İlk anlardan itibaren sizi ekrana kitleyecek ve gözünüzü bir an olsun ayıramayacaksınız. Kimi zaman "oha" diyecek, kimi zaman "yuh, bu nasıl senaryo" diyeceksiniz. Hatta belki psikolojiniz garipleşecek :) Yalnız filmi 18 yaşın altındakilerin izlememesini öneririm çünkü açık sahneler barındırıyor. Bu filme puanım 10 üzerinden 9.

2-) Awake (Anestezi)


Bu film "anestezi farkındalığı" adıyla geçen durumu anlatıyor. Bu durum anestezi altında olan bir hastanın anestezi sırasında bilincinin açılması, etrafındaki her şeyi duyması ve her şeyi hissetmesi demektir. Oldukça acılı bir süreçtir ve hastada derin izler bırakır çünkü ameliyat sırasındaki bütün acıyı hisseder.

Ancak film bununla kalmıyor. Hastanın tek derdi bu değil yani :) Oldukça ilginç bir konuya sahip olan bu filmi kesinlikle izlemenizi öneriyorum. Filme puanım 10/7.

3-) Black Swan (Siyah Kuğu)


Filmde hırs ve azim ön planda. Tam bir psikolojik dram filmi. Sadece Natalie Portman oynuyor diye bile izlenebilir. (Kimlerin oynadığını yazmayacağımı söyledim ama bu istisnai bir durum tabi ki :) Filmde bir bale gösteri olacak ve 2 kadın bu rol için kapışacaktır. Önce ne olduğunu anlayamayacak ve "deli mi bu?" diye soru işaretleriniz oluşacak kafanızda. Fakat anlamaya başladığınız an gerçekten şaşıracak ve bi süre filmde takılı kalacaksınız. Çok güzel işlenmiş bir senaryo ve Natalie Portman'ın muhteşem oyunculuğu ile harmanlanmış bir film. Puanım ise 10/9.

4-) Wicker Park (Hep Seni Aradım)


Tam bir romantik dram filmi. Aşık olduğu kızı arayan bir adamın hikayesini anlatıyor. Hayatının aşkını bulduğuna inanıyor fakat o kadın birden ortadan kayboluyor. Filmde 3 ana karakter var ve bu film de kesinlikle şaşıracağınız ve "nasıl ya" diyeceğiniz bir film. Romantik filmlerden hoşlanmıyorsanız seveceğinizi düşünmüyorum. Filme puanım 10/6.

5-) The Mist (Öldüren Sis)


Sonu en çok yaralayan, en çok insanı hüzne boğan ve en çok etkileyen film bu sanırım. İnanın filmin sadece son 10 dakikasına 10 dakika boyunca ağladım. Tansiyonu çok yüksek ve nabzın hiç düşmediği bir film. Kasabaya inen sis ve sisle birlikte gelen garip böcekleri ve bir süpermarketin içinde sıkışıp kalan bir grup insanı anlatan bir film.

Stephen King imzalı bir film zaten ne kadar kötü olabilir ki? İnanılmaz güzel ve insanı merakta bırakan, heyecanlandıran bir film. Kesinlikle izlemenizi öneriyorum. Filme puanım 10/9

Sizin de sonunda şaşırdığınız filmler varsa aşağıya yorum bırakabilirsiniz. Bu listenin 2.si de gelebilir isterseniz. Ben bu tarz filmleri çok izlediğimden listem oldukça kabarık :) Yorum ve görüşlerinizi bekliyorum. Sağlıkla kalın...

2 yorum:

  1. İçinde Yaşadığım Deri çok ilginç görünüyor, ben pek film izleyemiyorum o yüzden izlerim diyemiyorum ama umarım izleyebilirim. :)
    Güzel bir yazı olmuş, eline sağlık.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten hayatımda izlediğim en ilginç filmlerden biri. Teşekkürler :)

      Sil